Hier ben ik dan lieve vrienden

Veilig aangekomen lieve vrienden

Dit wordt een kort verhaaltje omdat dit klavier het niet echt toelaat veel te typen.
In het vervolg zal ik een verhaaltje typen op de laptop van Karel en dan posten via usb.
Wat ik je wel snel vertellen kan is dat...

...het niet altijd simpel is om zo maar binnen te vallen in een andere cultuur.
...naarmate de tijd vordert het beter lukt om je aan te passen aan een andere cultuur.
...ik bij een gastgezin leef bestaande uit 7 leuke mensen
...Zambiaans Engels soms moeilijk te begrijpen is
...ik wellicht drie uur fysica en 9 uur art en desgign zal geven bij een gekke leerkracht die geen Vlaamse bescheidenheid kent en zichzelf een fantastische kunstenaar noemt.
...[molishani] hoe gaat het wil zeggen in bemba
... ik een Zambiaanse naam kreeg van de teacher art omdat mijn naam te moeilijk is maar ik deze naam amper kan onthouden maar de leerlingen me wel op straat roepen met deze naam
...ik al [chima] at
...(voor Dries, Kimberly en Annelies) ik samen met Karel Geoffry al heb ontmoet samen met de Belgische studente Kim en dat deze ontmoeting super was
...dat we dit weekend mss naar een plaatselijk muziekbandje gaan kijken
...de Zambianen na school of na hun werk bijna niets doen
...het hier deze week al veel regende omdat het in januari heel droog was
...het hier wel erg warm is
...mijn muskietnet toch maar voor 1 persoon is en niet voor 2 zoals eerst gedacht
...mijn bed een goeie 30 cm te klein is

Ik tr8 ook nog wat foto's te posten zodat jullie een idee hebben van waar we hier juist zitten.
Wees voorzichtig in Belgie, zorg goed voor elkaar en tot gauw UITROEPTEKEN

Lieve groeten

Tijs

Reacties

Reacties

Ivonna Nieuwlandt,vriendin van je lieve mama

Dat Tijs, of hoe ze je daar ook noemen....

Ontzettend leuk dat je zo maar even bij me binnenvalt en ik toevallig net op google zat !! Niet wetende of je moeder dit al gelezen heeft, heb ik haar uiteraard onmiddellijk via sms laten weten dat er nieuws op je blog stond !

Prachtig verhaal vind ik, maar wel jammer dat het zoveel regent, net als hier en vooral dat je muskietennet èn je bed nogal klein uitvalt !!!

Je mama en ik zijn maandag samen een kleinigheidje gaan eten en natuurlijk veel over jou, en mijn zonen, gekletst ; heeft heel veel deugd gedaan !

Zit je een beetje comfortabel daar bij die mensen ??? Is de klas typisch Afrikaans, wellicht een domme vraag ! Een kleine twee jaar geleden waren we zelf in Zuid Afrika, op huwelijksreis, maar dat was natuurlijk iets heel anders. Opmerkelijk was inderdaad toen ook wel dat ze daar in de namiddag "niets" doen zoals je zelf ook schrijft.

Een Belgische gekke leerkracht die geen Vlaamse bescheidenheid kent ???? Jeetje, is hij toevallig niet van Waalse afkomst ????

Zambiaans Engels klinkt voor mij waarschijnlijk zo'n beetje als het West-Vlaams..... zeker als je een inwijkeling bent... haha

Ben ontzettend blij met je nieuws en alvast vele anderen met mij !!

Laat maar komen die foto's en het vervolg van je verslag ; ik kijk er ontzettend naar uit !

Hou je goed Tijs en maak er het beste van !!!

Een allerliefste groet van Ivonna (je zag me wel maar één keer bij jullie thuis, remember ??)

HILDE VB

Hey !! Dag Tijs. Leuk om nu al van je te horen (lezen). We blijven je alvast volgen. Veel succes en geniet alvast van elk moment en van alle kansen !!
Een ervaring om NOOIT te vergeten !?!

Miet

Tiësto
ik voel het in mijn kleine teen...je zal dat daar goed doen!! jammer dat je bed net te kort is maar je kan dit altijd oplossen door je knieën op te trekken (dat is goed voor de rug schijnt, zo slapen..)
laat de zambianen maar eens zien wat ware kunst is!
en geniet van de zambiance!
komaan é!

Gilberte

Dag tijs,
Ik kreeg je blog via Judith. Ik heb van 1996 tot 2001 In Kabwe gewoond. Waar woon jij op dit moment? Ben je op reis of ga je ergens verblijven?

Driesje

Mijn vriend! Schitterend dat we iets van je horen of lezen.
...de Zambianen na school of na hun werk bijna niets doen... Dan is toch geen zo'n groot verschil met ons belgië. Ik doe eigenlijk na mijn werk ook niets, en tijdens mijn werk nog minder... Ik zou dus al een goeie Zambiaan zijn...

Ik lees dat je naar een muziekgroepje gaat kijken. SChitterend dadde, ik hoop dat je daar ook wat Zamba-dansjes leert en die dan later aanleert aan ons klein mini-mensje...

Lieverd, een dikke Belgische zoen met een grote kwak mayonaise.

Wij houden van je!

Driesje

Matthew from Malta :)

Hi Tijs,

I managed to translate the blog and read it :) glad to see that you are ok!

goodluck and take care of yourself :)

Annelies De Winne

Hey Thijs!

Ik ben zo ongelooflijk jaloers! Ik wou echt dat ik terug kon naar Zambia, net als Dries en Kimberly waarschijnlijk :) Het doet wel echt deugd jullie blogs te lezen, zo beleven we het allemaal toch een klein beetje opnieuw:) Ik hoop dat jullie daar net als ons de tijd van jullie leven zullen beleven! Echt, geniet ervan :) Tot gauw hopelijk! xxx Annelies

Hilde

Altijd weer onder de indruk van jouw mooie en interessante verhalen.
Momenten om te koesteren en NOOIT meer te vergeten !!!
Doei.

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!